Den brasilianske angriber Neymar er et meget vigtigt marketingsemne for pariserne.

PARIS, FRANCE – AUGUST 04: Neymar poses with his new jersey next to Paris Saint-Germain President Nasser Al-Khelaifi after a press conference on August 4, 2017 in Paris, France. Neymar signed a 5 year contract for 222 Million Euro. (Photo by Aurelien Meunier/Getty Images)

Da PSG betalte 222 millioner euro for Neymar var det velvidende om, at det ville vække genklang over hele Europa. Og det har det så sandelig også gjort.

For med købet af Neymar, indikerer man i den franske hovedstadsklub, at man mener det seriøst. Man er parat til at slå transferrekorder, hvis det er det, der skal til.

Foruden, at han er et vigtigt bekendtskab på banen for Paris Saint Germain, så er han det i lige så høj grad også uden for banen. Her bruger PSG nemlig Neymars image til at skabe genkendelighed.

LÆS OGSÅ: Officielt: PL-stjerne mister kørekortet efter spirituskørsel

På den måde kan de også tjene nogle af de mange penge, de har givet for brasilianeren, ind igen. Forventningerne til Neymars resultater med hensyn til trøjesalg er dog blevet overgået væsentligt.

Ifølge Marca solgte den franske klub 120.000 Neymar-trøjer i løbet af brasilianerens første måned i Paris, og da en trøje koster 125 euro, er det nemt at regne ud, at klubben har solgt trøjer for omkring 15 millioner euro, så der er stadig et pænt stykke vej i forhold til at dække det store rekordkøb.

Resultaterne på banen ser også gode ud for brasilianeren, der har scoret fire mål og fire oplæg i hans første fire kampe for PSG i Ligue 1.

LÆS OGSÅ: Total forvirring i Superliga-klub: Sportschef stopper ikke alligevel