Da Chelsea i 2015 fyrede José Mourinho og hans personale, kostede det klubben på Stamford Bridge 70 millioner kroner, omkring en tredjedel af hvad klubben måtte af med, da han i første omgang i 2007 forlod Stamford Bridge.
Et australsk medie, Thewest.com.au, har fundet frem til tallene, da klubbens årsregnskab for 2015 er blevet gjort offentligt.
På trods af en fantastisk omsætning – der i øvrigt slår den interne rekord – på 2,8 milliarder kroner og en fortjeneste på spillerhandler 400 millioner kroner, lykkedes det stadig klubben at tabe 600 millioner kroner i 2015.
Men selv om der ikke er nogen diskussion om, at en 10. plads i Premier League, og ingen succes i de forskellige turneringer, så er klubbens økonomisk underpræsteren en smule misvisende.
Grunden til det er, at klubben betalte den daværende trøjesponsor, Adidas, et beløb på 570 millioner kroner for at ophæve kontrakten før tid.
Til gengæld fik man en meget bedre aftale i hus med Nike. Adidas-kontrakten var årligt omkring 250 millioner kroner værd, mens den nye Nike-aftale, der starter fra næste sæson vil indbringe klubben 500 millioner kroner.
Manchester United har i øjeblikket det bedst betalte trøjesponsorat. Adidas er deres sponsor og de betaler hvert år klubben svulmende 640 millioner kroner hvert år.