Manchester United har afsløret, at det amerikanske livsstilsbrand Kohler bliver klubbens første ærmesponsor. De to parter har indgået en millionaftale og partnerskab. 

The Premier League tillader dens klubber at bære en ærme sponsor. Det har den gjort siden begyndelsen af sidste sæson. United er en af de få klubber, der ikke har benyttet sig af denne mulighed før nu.

En flyvende Zlatan

Zlatan Ibrahimovic (Photo by Stu Forster/Getty Images)

Aftalen betyder, at Kohler logoet kommer til at være på venstre ærme. Det samme gælder for Uniteds kvindehold, der bærer samme trøjer som herrerne. Udover at Kohler nu er ærmesponsor indebærer aftalen også  at de to parter skal lave aktiviteter og andre innovative projekter sammen.

Kohler er en kæmpe virksomhed

Hovedkvarteret i Kohler ligger i USA i Wisconcon og har siden 1873 skabt et stort navn af sig selv. Lige nu bliver firmaet set som en af de ledende parter i design og innovation inden for køkken og bade produkter. Det er desuden også en af de største producenter af netop de dele.

Uniteds helt nye 18/19 hjemmebanetrøje blev lækket i begyndelsen af denne måned. Den kan købe fra starten af næste uge også. På den vil Kohler optræde på ærmet på trøjen for første gang  i Uniteds historie. De kommer til at bære dem for første gang i deres pre season venskabskampe mod den mexicanske klub America. Kampen finder ste di Phoenix den 19. juli.

“Det er en fornøjelse at byde Kohler velkommen i United familien som en partner og en ven. De bliver vores første ærmesponsorer for både mænd og kvinder. Det er vi meget glade for. ” udtalte chefen for Uniteds trøjer Ricard Arnold sig til klubbens eget officielle website.

“Vores trøjer er meget mere end bare at have noget på. Det er passionen for os og vores fans og det der binder dem sammen med klubben. ” tilføjede han.