FCK versus Brøndby IF
Der er to klubber der særligt markerer sig som trendsættende i Googles søgemaskine, og det er Brøndby IF og FCK. FC Midtjylland har enkelte gange været oppe og flirte med BIF og FCK, men på nuværende tidspunkt er de et stykke efter de to klubber fra Storkøbenhavn.
Trøjer altid en spændende indikator:
Det første vi har kigget på er månedlige søgninger på google på en “FCK trøje” vs en “Brøndby trøje” – De to fraser folk bruger mest når de søger helt specifikt efter fantrøjer til de to klubber.
Resultatet er her og viser at Brøndby vinder første runde.
Google trends bestemmer udfaldet
Google Trends giver os et rigtig godt indblik i over samlede søgninger relateret til de to fodboldklubber. Hvad der helt præcist ligger i deres matematiske formler for udregning af trends er det kun Google, der ved, og det er en forretningshemmelighed hos den store søgemaskine.
En ting er sikkert, at når Google siger nået er en trend på Google, så er det rigtigt.
Nedenfor er resultatet på hvilken klub, der er mest trendy på Google:
Vinderen blandt danske klubber er: Brøndby IF
Der er tale om et øjebliksbillede, hvor Brøndby er den mest trendy danske klub i Danmark, men også over tid er Brøndby IF den mest populære klub i Danmark. Undtagelserne er en enkel måned i 2006 (august) og perioden 2010-11 hvor FCK er den mest populære fodboldklub i Danmark.
Det skal dog bemærkes, at på Facebook er der markant flere følgere på FCK’s fanside end der er på Brøndby IF’s hjemmeside.
De store internationale klubber er ekstremt populære i Danmark
På næste side kan du se kampen mellem de to mest populære internationale klubber om at være danskernes mest trendy og populære klubber.
Brug pilene nedenfor for at komme videre til næste side.