Den danske fodboldklub FC Midtjylland skal se sig om efter nye hovedsponsorer til den næste sæson. Det står klart efter, at de nuværende hovedsponsorer, BRF Kredit og Jyske Bank, ikke ønsker at forlænge sit sponsorat i klubben.

(Foto: Henning Bagger/Scanpix 2016)

(Foto: Henning Bagger/Scanpix 2016)

Af Emil Plovgaard

Dermed mister den jyske klub altså en stor del af sin indtægtskilde fra næste sæson. Den et-årige kontrakt parterne imellem bliver nemlig ikke forlænget.

Ordførende direktør i Jyske Bank, Anders Dam, forklarer, at Jyske Banks kommercielle forventninger til sponsoratet ikke er blevet indfriet, og, at man i Jyske Bank kommercielt kan måle effekten af sponsoraterne og dermed retfærdiggøre dem.

Læs også: Avis: Barcelona satser dyrt på Lyon-forsvarer

I øjeblikket har FC Midtjylland ikke en ny hovedsponsor klar i ærmet til den nye sæson, men klubben vil ikke sætte prisen ned på et hovedsponsorat.

Den kommercielle direktør i FC Midtjylland, Jacob Jørgensen, fortæller, at man ikke kommer til at sælge sponsoratet til spotpris bare for at have et logo på trøjen til første kamp i den nye sæson. Han fortæller dog også, at det er klart, at FC Midtjylland gerne ser en løsning på den nuværende udfordring, og den løsning skal gerne ske, inden man kommer alt for langt ind i efteråret.

Herning Folkeblad erfarer, at et hovedsponsorat i FC Midtjylland koster i omegnen af 3 til 5 millioner kroner.

Læs også: Engelsk avis: Zlatan skifter til Manchester United