Dette års Premier League har været slut i nogle uger nu, holdene er hver i sær i gang med forstærke deres trupper på transfermarkedet. Medierne skriver om transferrygter og optakten til næste sæson er allerede i gang. Nu kigger vi også her på fodboldspilleren frem mod næste sæson. Vi præsenterer dig nu, for de netop offentliggjorte Premier League-trøjer. Vi bringer dig trøjerne for klubberne, dog er der et par stykker som ikke er offentliggjorte endnu, men vi vil selvfølgelig holde dig opdateret løbende. Brug blot piletasterne nedenfor for at navigere mellem siderne.

Arsenal

Fly Emirates har endnu engang i år fået lov til at pryde den sagnomspundne Arsenal-trøje. Puma har fastholdt den traditionelle form på trøjen i rød og hvid, men tilføjet en stilren krave, der nok kommer til at sætte standarden for mange andre klubber. Gunnerslogoet er solidt placeret hvor det hører til – nemlig over hjertet, mens den springende Puma på højre side repræsenterer desigerfirmaet, der sponsorerer Arsenal trøjen. Hvis du vælger at købe trøjen, får du den, som noget nyt, i samme kvalitet som Arsenal-stjernerne bruger, når de spiller kamp, og dette er ment som en ekstra hyldes til Gunners-fansene, som findes overalt i verden. Derudover har Puma hentet inspiration til hjemmebanetrøjen fra klubbens egne fans og det er naturligvis derfor også konceptet Forever, der lægger fundamentet for hjemmebanetrøjen. Uden deres fans ville Arsenal slet ikke have den ånd klubben bærer rundt på og derfor fortjener fansene også en form for anerkendelse.

 

arsenal

Crystal Palace

Trøjesponseren for Crystal Palace-klubben hedder igen i denne sæson Macr9n. De har valgt fortsat at køre den traditionelle stil med Crystal Palace-trøjen, hvor de klassiske farver blå og rød er de primær, hvilket giver trøjen et flot og enkelt look. Crystal Palace er bedst kendt under navnet, “The Eagles,” som refererer til ørnen, der optræder på klubbens officielle logo, som er placeret på venstre bryst. Modsat Arsenal har man fjernet den stilfulde krave, som har optrådt på trøjen de seneste sæsoner. Det er ikke mange danske Palace-fans der findes, men faktisk var der i 1970’erne god grund til at holde med drengene fra Selhurst Både Per Bartram og Børge Thorup har spillet for klubben. Per Bartram spillede 12 kampe for Palace og scorede i alt tre mål, mens Børge Thorup blot optrådte i en enkelt kamp.

 

palace-kits

 

Everton

Siden 2004 har ølproducenten, Chang været sponser for Everton, og det er også tilfældet i den kommende sæson. Deres lidt misvisende logo, hvor to elefanter og palmer optræder, er igen at finde midt på maven. Chang er den største thailandske ølproducent og formålet, da de indgik aftalen med Everton var, at udfordre byrivalen, Liverpool, på asiatiske marked. På selve trøjen er det de færreste, der kan få øje på ændringer, og i så fald er det ikke værd at nævne. Umbro, der laver trøjen, har igen lavet halsåbningen som et v, hvilket er anderledes i forhold til mange andre klubber. Faktisk har Everton ikke ry for at eksperimentere med trøjer og kigger man flere år tilbage i tiden, er det igen svært at få øje på ændringer. Da danske Thomas Gravesen optrådte i en Everton-trøje i starten af 00’erne så trøjen nogenlunde ud som den gør i dag.

 

Everton Home

Leicester City

Leicester City er igen en af de klubber som til denne sæson, har tilført deres trøje noget elegant. Den blå farve som Leicester trøjen primært består af bliver knækket med en hvis halsudskæring. Sponsoren er King Power, som står skrevet med stor flot skrift henover maven på den blå baggrund. En flot detalje er, at den springende Puma på brystet har samme guldfarve, som kongekronen ved King Power. Kigger vi på vores danske ven, Kasper Schemichels målmandstrøje, så har Puma valgt at producere den i helt sort, og det giver en god kontrast, når logoet og de to sponsormærker er helt hvide.

leicester-kit

 

Liverpool

Hvis man hører navnet Liverpool vil tankestrømmen i langt de fleste tilfælde på et eller andet tidspunkt ramme ‘fodboldklub’. Selvom klubben fra vestengland ikke har været på toppen de seneste år, så er klubben stadig et kæmpe brand og derfor er det vigtigt at have nogle spilletrøjer som folk vil bruge penge på. Ørnelogoet sidder solidt placeret på brystet, som altid og farven er naturligvis rød. New Balance, som for første gang er sponsorer for en fodboldtrøje, har forsøgt at ramme en stil, som fører minderne tilbage til storhedstiden i 1980’erne, hvor Kenny Dalglish udgjorde del i Europas måske bedste hold. Deres logo, NB, er placeret på det andet bryst af Liverpool trøjen og Standard Chartered står, som vanligt, skrevet på den øverste del af maven.

 

liverpool trøje

 

Newcastle United

Newcastle United har måske fået en af de mest markante trøjeændringer op til næste sæson. Sponsorerne hedder stadig Puma og Wonga.com, da ændringerne ligger i farvekombinationen. Klubben har altid været kendt for at spille i sort og hvid, hvilket logoet også bærer præg af. De to søheste, der holder byens våbenskjold, er intet mindre end fantastisk og ligeså har Puma forsøgt at gøre spilletrøjen, ved at udligne sidste sæsons dominerende sorte farve, med mere hvid og blå, som gør Newcastle Uniteds trøje mere harmonisk. Den farlige Puma sidder som altid modsat logoet – på højre side og bærer denne gang en gylden farve, som passer perfekt til baggrunden med de sorte og hvide striber.

Newcastles nye trøjer

newcastle

Newcastle gamle trøjer

ameobi

Southampton

Omvendt Newcastle United, så kan man, med det blotte øje, ikke se nogen ændringer på Southamptons nye trøjer i forhold til sidste sæsons. Det tre-strejede Adidas-logo pryder stadig den hvid- og rødstribede trøje. Logoet er placeret, lidt atypisk, under halsudskæringen, da trøjeproducentens logo normalt er trykt modsat klubben emblem – venstre bryst. Hovedsponsoren hedder igen i år, Veho, som laver alt elektronik i musik og billeder. Efter, at manager Ronald Koeman og Southampton FC opnåede en fremragende 7-plads i netop færdigspillede sæson, som efter Arsenal-sejren i FA Cup-finalen sendte “The Saints” i kvalifikationen til Europa League 15/16, skulle man tro, at Adidas ville gøre noget markant og ekstraordinært for at fejre den sensationelle sæson. Dette er som sagt ikke sket, men Southampton trøjen er bestemt ikke kedelig, med dens naturlige og enkle look.

Southampton Home

 

Stoke City

New Balance er virkelig kommet på markedet, med hensyn til fodboltrøjer, idet de igen i denne sæson leverer fodboldtrøjerne til Stoke City. Her skulle man næsten tro, at de har kigget efter Southamptons trøjer, for man kan næsten ikke spotte forskellene. Det som vi ved med sikkerhed er, at Stoke City bærer nogle markant mere kendte sponsorer på deres trøjer. Det engelske gigant sportsbetting-side, bet365 optræder med deres velkendte logo midt på maven, og New Balance er ligesom på Liverpools trøjer placeret på brystet. Farverne og mønsteret er det samme – røde og hvide striber og sådan har det altid været. Selv da den danske målmand, Thomas Sørensen, kom til klubben i 2008 bar klubben fra Midtengland disse farver. Hvis der overhovedet er sket en udvikling i Stoke Citys trøjer gennem årene, så er det meget meget lidt!

Stoke Kits

 

Sunderland

Den røde- og hvidstribede trøje i England er særdeles populær, for Sunderland bærer også rundt på sådan en slags trøje. For ikke at komme til at ligne de andre, alt for meget, har Adidas valgt tilføre en ny farve, som giver Sunderland-trøjen noget helt nyt. En bordeaux-farvet stribe på armene, som også er lagt ved halsudskæringen er det nye og det skulle man ikke tro gjorde det store. Men disse striber adskiller markant den nedtrykningstruede klubs trøjer fra de andre, men er det så også godt? For hvem kan i Sunderland i disse tider sige nej til at være Southampton eller Stoke City, der har de samme farvede trøjer?

 

Sunderland Home

 

Swansea City

Sort og hvid er farverne i Swansea Citys logo. Dette har også altid været de gennemgående farver i klubbens trøjer. Men nu har Adidas lavet rav i den og erstattet de sorte adiadas-striber på skuldrene og ved ærmerne med guld. Hvem ved, måske kommer guldbegejstringen fra svanernes pokalturneringstriumf i fjor? På den nye trøje optræder der noget besynderligt på maven, som også var der sidste sæson. Det er den walisiske klubs kinesiske hovedsponsor vi snakker om. Deres kæmpe store gyldne logo er ikke til at rokke væk fra trøjen, selvom ingen rigtig forstår, hvad der står skrevet. Helt guld-amok er Adidas dog ikke gået, for de har beholdt stilen og farvet deres eget og klubbens logo, sort, og placeret dem henholdsvis på hver deres bryst. Nedenfor kan du se den nye Swansea trøje.

 

Swansea Home

 

Tottenham Hotspur

Tottenhams nye trøjer har bibeholdt det enkle, men særdeles gennemførte og flotte look. Den hvide trøje har fået en bred diagonal blå-sort stribe, hvis farver også går igen på ærmerne og ved halsen. Tottenham-logoet, hvor hanen så flot galer, er som altid, velplaceret ved hjertet. Klubbens hovedsponsor, AIA står skrevet med stor rød skrift henover maven og det er ikke til at overse. Danske Christian Eriksen som igen i næste sæson optræder for Spurs kommer til at bære trøjen, og han er blevet lidt af en publikumsfavorit. Danmark og England er vilde med ham, så mon ikke Spurs-trøjen med Eriksen og nummer 23 bag på, bliver et hit.

 

Se Tottenham trøjen nedenfor

Tottenham Home

 

Watford

Den nyoprykkede klub, Watford vil gøre alt for at overleve i Premier League. Selvom man ikke undgår nedrykning ved at vinde flotteste hjemmebanetrøje, så har Watford og Puma alligevel gjort sit for at hjælpe klubben til overlevelse. Klubbens trøje sidste sæson var helt gul med enkelte sorte nyancer, men nu har Puma forsøgt at blande de to farver mere jævnbyrdigt. Det synes vi her på fodboldspilleren er lykkedes særdeles godt og klubben ville i hvert fald komme i top tre, hvis der skulle udeles medaljer for flotteste trøjer. Noget som vi også her på fodboldspilleren er imponeret af, er deres seriøsitet og kampklarhed til næste sæson. Klubben vil virkelig det her det ses også på lanceringen af trøjerne, hvor de tilføjet de engelske ord “OUR TIME IS NOW”. Dette kan oversættes til “VORES TID ER NU”, som referer til, at klubben gør alt for at holde sig oppe i landets bedste fodboldrække.

Watford Home

 

 West Bromvich Albion

West Bromvich Albion eller WBA er et af de få hold i Premier Leaugu, der har fået ny sponsor. Klubben er gået fra et engelsk bogfirma til et kinesisk bettingfirma, og i takt med, at globaliseringen øges, bliver kinesiske og i det hele taget firmaer fra det asiatiske marked, nok en endnu større del af både engelsk og international fodbold. Derudover har WBA sørget for stadig at have noget tilbage man kender, for Adidas laver stadig trøjen. Denne gang er den blevet en mere hvid og blå-stribet trøje i stedet for små blå streger, som det var tilfældet med sidste sæsons trøjer. Desuden følger WBA og Puma med strømmen og tilføjer en tredje farve omkring halsen og ved ærmerne.

 

Nedenfor kan du se West Bromwich trøjen:

 

West Ham United

De klassiske West Ham United-farver, bordeauxrød og lyseblå, er igen tilbage hos ‘The Hammers’ efter et par sæsonernes fravær. Umbro som er producenten bag London-klubbens trøjer, har prøvet at ramme en stil fra 00’erne. Her optrådte den lyseblå farve altid på ærmerne og det bordeauxrøde på resten. Dette er også tilfældet på den nye trøje, hvor ændringen måske kommer i kraft af, at trøjeleverandøren er skiftet. Umbro er inde og Adidas er ude. Sidste sæsons trøjer var nok anderledes, fordi Adidas altid prøver, at markedsføre deres eget brand så meget som muligt. De havde nemlig tilføjet de velkendte Adidas-striber i hvid og det ødelagde ligesom den klassiske West Ham-trøje. Desuden fortsætter sammenarbejdet mellem bettingfirmaet betway og West Ham, endnu en sæson, hvilket også ses på trøjens mave.

 

West Ham Home

 

Chelsea

For første gang siden 2010-11-sæsonen vender Chelsea FC tilbage til røde detaljer på hjemmebanetrøjen. Trøjen er den første nogensinde sponsoreret af Yokohama Tyres, som altså er ny sponsor for Premier League-vinderne. Derudover beholder klubben Adidas, som så mange andre, og denne gang har Adidas kun fået lov til at pryde trøjen med de velkendte tre Adidas-striber på skuldrene. På f.eks. West Ham-trøjen sidste sæson lå striberne både på skuldrene og ærmerne. Måske har det noget og gøre med Chelsea position i engelsk og international fodbold? Chelsea trøjen har en mere klassisk design end tidligere og den blå farve er blevet en tand mørkere. En Polo-krave er også tilføjet på denne trøje.

Manchester United

I forhold til Manchester Uniteds nye trøjer, så er intet blevet offentliggjort, men i torsdags lagde United-profilen, Ashley Young et billede ud på Twitter, hvor han viser sig i en ukendt og ikke-set-før Manchester United-trøje. Om det var med vilje eller helt bevidst, vides ikke. Men mon ikke trøjen inden for den nærmeste fremtid bliver offentliggjort? Vi holder dig i hvert fald opdateret her på fodboldspilleren.dk.

Se den nye Manchester City-trøje nedenfor:

Manchester City

Manchester Citys nye trøje er selvfølgelig lyseblå, for det er jo ikke uden grund, at byen Manchester deles op i to – blå og rød – City og United. Selvom der ikke er ændret det store, så kan man sige, at trøjen fra den blå del af Manchester faktisk er lidt af en sjældenhed i engelsk fodbold. Det er nemlig sportsgiganten Nike, der leverer trøjen. Trøjen lignede i sidste sæson, mange andre trøjer fra Premier League, idet halsudskæringen og ærmerne var en anden farve. Dette har Nike nu valgt at droppe, så trøjen er helt igennem – over det hele lyseblå, med undtagelse af Polo-kraven som har fået farven hvid, hvilket passer godt med det velkendte Manchester City-logo. Etihad Airways har lagt navn til klubbens stadium og er altså stadig hovedsponsorer for storklubben.

Manchester City - Hjemmebanetrøje 2015/16 Authentic FORUDBESTILLING

Norwich City

Når man snakker om designet på en fodboldtrøje, så er den for det meste enten helt ensfarvet eller stribet. Men dette har Premier League-oprykkerne fra Norwich City valgt at se bort fra og lave en noget utraditionelt halvternet trøje. Trøjen bærer naturligvis stadig samme farver som logoet – nemlig gul og grøn. Leverandøren hedder fortsat Errea, som er et lidt mindre sportsmærke som producerer sportsudstyr. Sponsoren er der heller ikke ændret på, da AVIVA stadig står med stor blå skrift henover maven. For ikke at lave trøjen alt for kontroversiel og anderledes har Errea valgt at følge strømmen og tilføje endnu en Polo-krave.

Bournemouth

Bournemouths kommende Premier League-trøjer har desværre været umulige for os på fodboldspilleren.dk at finde, da intet er blevet offentliggjort endnu. Men vi forventer, at de meget snart bliver tilgængelige for offentligheden. Tip os gerne hvis du ved noget om situationen. Nedenfor ses Bournemouth trøjer fra sidste sæson.

 

Aston Villa

Den nye Aston Villa-trøjen er endnu ikke blevet offentliggjort, men klubben har givet os en lille teaser som du kan se nedenfor. Hjemmetrøjen bliver formentlig traditionel – rød og blå, og hvis vi skal gætte, så vil den i aller højeste grad ligne West Ham Uniteds trøjer. Udebanetrøjen er derimod mere interessant, da teaseren fortæller os, at det ligner en ensfarvet skriggul trøje. Denne farve har Aston Villa aldrig haft noget med at gøre, og derfor er det besynderligt, at klubben prøver det. Den officielle Aston Villa trøje bliver først præsenteret d. 7. juli.

Aston Villa hjemmebanetrøje teaser

 

Aston Villa udebanetrøje teaser